Tråkig?

Pratade med en person igår och den undrade vad jag hade för framtidsplaner.
Jag var helt tyst och jag hade inga svar.
Jag sa innan jag slutade gymnasiet, innan jag träffade Ruben att jag såg mig själv runt 22års åldern som singel.
Ha ett fast jobb, boendes i en tvåa och kanske ha en katt.
Det är precis där jag är idag och nu vet jag inte hur jag ska gå vidare.
Vad händer nu?
Vad vill jag?
Jag skrattade lite tillgjort och sa: Jag får väl börja jobba på ett Svenssonliv.
Jaha och vad behöver man då? Jo en karl.
Så ska jag ha som mål att hitta en karl och planera ett liv med och blir jag nöjd och vart hittar jag honom?
Vet ni?
Jag trivs som singel på ett sätt just nu, för då blir jag inte sårad, inte stampad på.
På ett sätt inte. Visst vill jag ha någon att vakna jämte och sakna.
Vara sådär töntig med.
Men då ska han vara jävligt speciell.

När man jobbar som springvikarie så har man så mycket mer fritid och det är så mycket enklare att kunna drömma sig bort. Ha ett mål. För man kan bestämma sig en dag innan att i  morgon sticker jag dit och är borta en vecka. Det kan jag inte idag, jag anpassar min fritid efter jobbet.
Just nu åker jag ju runt väldigt mycket och träffar folk. Jag tycker det är kul.
Men måste man hela tiden ha en plan?
Kan det inte vara okej att bara låta allt ske, se vad som händer?
Jag tycker att det är lite skönt att bara låta allt hända.
Ta en dag i taget och bara njuta av att kunna andas och veta:
Att jag har ett jobb, en inkomst, en lya, vänner. Att jag inte har så mycket att anpassa mig efter.
Kan jag inte bara få njuta av att bara va, utan att vara skittråkig?
För jag känner mig faktiskt skittråkig.

Jag vill börja resa, kan jag ha det som plan?

Kommentarer
Postat av: lovelyn

Jag tycker absolut inte att man måste ha en plan för varje del och tid av sitt liv. Klart att man kan ha mål men om man hela tiden tänker framåt så glömmer man ju att leva i nuet. Att bara vara och njuta av det du faktiskt har är också en plan. Man kan väl få vara bara nöjd ibland?

2008-04-29 @ 16:46:20
URL: http://lovelyn.blogg.se
Postat av: lovelyn

Fast att resa är ju kul och det tycker jag absolut är en bra plan :)

2008-04-29 @ 16:47:26
URL: http://lovelyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0