TantHanna på riktigt.

För ett par dagar sedan när jag skrev och jag var så otroligt glad.
Jag visste lite faktiskt.
Jag ska bli tant Hanna på "riktigt", jag kommer alltid vara Kittys tant Hanna.
Men nu ska jag bli det för en liten varelse som är en blandning av Olivia och Mattias.
Min vackra, fina och bästa Ollanbollan har en liten liten bebis i magen nu.
Det känns som jag ska bli mormor med tanke på hur orolig och snurrig jag har varit sedan dess.
Jag vill helst redan nu köpa en hel uppsättning med bebiskläder och skämma bort min babe.
Hon förtjänar det bästa.
Men jag var iaf så snälla så att jag överaskade henne med ett blomsterbud igår och det verkade väldigt uppskattat :o)

Jag och mamma pratade i telefon.
H: - Olivia är gravid!
M: - Nämen vad säger du?
H: -Ja!
M: - Är hon glad då?
H: - Ja hon och Mattias är jätteglada!
M: - Ja hon är ju i rätt i ålder för att skaffa barn.
H: - Hon är ett år äldre än mig mamma, innebär det att jag oxå har rätt ålder för att skaffa barn?
Lång lång lång tystnad.
M: - Ja med rätt man så kanske.
Hahhaha min mamma är grym.

Samma sak pratade med en arbetskamrat igår och vi kom in på att min bästa vän ska bli mamma och jag ska bli tant Hanna.
Han: - Så om det blir en pojk blir det en båtbyggare då?
Jag tittade lite konstigt på honom en stund och sa sen:
Jag: - Och om det är en tjej, vad ska den bli då?
Han: - Ja just det, det tänkte jag inte på. Du är ju tjej.
Hmmm blir lite orolig nu, snart växer det väl ut ett tredje ben på mig oxå ;o)

Nämen:
Ett stort Grattis till Ollan och Matte


Kommentarer
Postat av: Sandra

haha. kul! :)

2008-04-21 @ 08:53:12
URL: http://sandragustav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0